3 powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego

By 30 września 2015 Artykuły No Comments

woman-hand-smartphone-desk

Wiadomo nie od dziś, że zawartość tekstowa strony internetowej jest dla Google kluczowym elementem ustawiania rankingu wyników wyszukiwania. Twoja firmowa strona internetowa została zapełniona wartościowymi treściami i zastanawiasz się, gdzie jeszcze możesz opublikować coś, co podniesie Twoją pozycję w Google?

Marzenia o podskoczeniu w wynikach wyszukiwania, pojawianiu się na inne frazy kluczowe niż zostały ujęte w podstawowym pozycjonowaniu, a także zdobycie tytułu eksperta w swojej dziedzinie są w zasięgu ręki! Myślisz, że to zbyt piękne, by było prawdziwe? Za kilka wersów tego tekstu wyprowadzimy Cię z błędu!

Jak się zaczęło, a jak jest teraz?

Blogi już dawno zdobyły popularność. Pierwszy weblog (bo taką nazwę na początku nosił twór blogowy) powstał w 1997 roku i od tego czasu o blogach robiło się coraz głośniej. Młodzież pisze blogi, politycy piszą blogi, dziennikarze piszą blogi… Ale blogerem może być także firma.

Blogowanie stało się niezbędnym narzędziem marketingowym, który wykorzystują obecnie małe firmy jednoosobowe, jak i największe korporacje świata. Dzięki niemu mają możliwość nawiązania kontaktu, który buduje pozytywny wizerunek firmy. Blog firmowy pozwala również na prezentację oferty w sposób klarowny i przystępny, co daje dużą szansę na zainteresowanie odbiorcy i sprawienie, że stanie się on klientem firmy. Jest zatem ważnym elementem inbound marketingu, który daje wymierne efekty biznesowe.

Firmowy blog – z czym to się je?

Prowadzenie bloga firmowego to sposób na świadome zaistnienie w Internecie. Cele założenia i prowadzenia takiego bloga mogą być różne: chęć zwiększenia ilości odwiedzin na stronie firmowej, wzrost konwersji, zbudowanie wizerunku eksperta w swojej branży. A dlaczego warto regularnie prowadzić blog firmowy?

  1. Artykuły publikowane na blogu firmowym wzmacniają pozycję w wyszukiwarkach. Im częściej będą pojawiać się wartościowe wpisy, tym lepsza pozycja w SEO. Nie można jednak zapominać o odpowiednich frazach umieszczonych w artykule oraz optymalizacji tekstu, czyli dbałości o dobry tytuł i strukturę.
  2. Blog firmowy umożliwia konwertowanie ruchu na sprzedaż. Przyciągnięcie uwagi czytelnika ciekawym artykułem jest pierwszym krokiem do sukcesu sprzedażowego wynikającego z prowadzenia bloga. Dbając o kontekstowe Call-To-Action (dosłownie „wezwanie do działania”, czyli jeden z ważniejszych elementów e-marketingu) należy pokierować ich dalej, by zapragnęli oferowanego przez firmę produktu lub usługi. Informacje muszą być przedstawione w sposób budzący zainteresowanie, a sam przycisk CTA powinien być widoczny na blogu – znajdować się w odpowiednim miejscu oraz przykuwać uwagę wyróżniającą grafiką.
  3. Czytanie bloga firmowego ma wpływ na decyzje zakupowe. Dbanie o klientów poprzez nawiązywanie kontaktu z nimi i rozwiązywanie ich problemów buduje zaufanie do firmy. A stąd krótka droga do zdobycia pozycji eksperta w swojej dziedzinie i zyskania lojalnych klientów.

Content is king, a content jest na blogu

Jak widać światem content marketingu zawładnęły blogi, a wyniki wielu badań (m.in. badania „Social media w ocenie inwestorów indywidualnych” przeprowadzonego w 2014 roku przez BS Communications oraz Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych) jasno dowodzą, że internauci w celu zdobycia wiedzy zakupowej chętniej czytają blogi firmowe niż fora czy profile na Facebooku i uważają je za bardziej wiarygodne.

Pozwól zatem Internautom zaprzyjaźnić się z Twoją firmą i załóż własnego bloga. Systematyczności w i kreatywności w pisaniu oraz… powodzenia.