5 cech jakie powinna mieć profesjonalna strona firmowa

By 14 października 2015 Artykuły No Comments

person-apple-laptop-notebook
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Zarówno w realnym świecie, jak i w Internecie. Szacuje się, że w zależności od branży, w jakiej działa firma, współczynnik odrzuceń jej strony internetowej może wynosić od 30% do 60%. Co to właściwie oznacza? Mówiąc najprościej oznacza to tyle, że większość osób odwiedzających stronę firmową opuszcza ją bez zaglądnięcia na jej podstrony. Dlaczego? Ponieważ pierwsze wrażenie nie było tak dobre, jak powinno być.

Jak Twój klient widzi stronę internetową firmy?

Wchodząc na stronę www zadajemy sobie kilka pytań, które pozwalają nam ocenić, czy warto na niej pozostać. Robimy to jednak tak szybko i nieświadomie, że nie zdajemy sobie z tego sprawy. Zaledwie kilka sekund wystarczy, by internauta ocenił, czy strona jest wiarygodna, profesjonalna, godna zaufania. Jeśli jest to strona firmowa, to swoją oceną łatwo przeniesie właśnie na firmę, która jest jej właścicielem. A wiadomo, że na takim wizerunku firmy zależy każdemu przedsiębiorcy.

5 najistotniejszych elementów często i chętnie odwiedzanych stron internetowych

1. Kolory muszą być stosowane we właściwy sposób. Należy unikać za dużej palety barw – najlepiej wybrać zestaw od dwóch do czterech kolorów, które zostaną użyte w szacie graficznej. Dzięki temu odbiorcy nie przytłoczy nadmiar, a wyróżnianie kolorem najważniejszych elementów będzie znacznie łatwiejsze. Ważne też, by kolorystyka strony była spójna z szatami graficznymi innych materiałów promocyjnych, jakich używa firma.

2. Układ strony powinien być przejrzysty i intuicyjny. Nowy użytkownik chce w prosty i szybki sposób poruszać się na stronie, dlatego zakładki i odnośniki powinny być widoczne, a treści posegregowane.

3. Font (czcionka) musi być przede wszystkim czytelny oraz musi posiadać polskie znaki diakrytyczne (np. ą, ś, ć, itd.). Aby użytkownikowi łatwiej przeglądało się stronę i czytało zamieszczane na niej treści, warto stosować akapity, wypunktowania oraz nagłówki.

4. Język i forma treści zamieszczonych na stronie www muszą być nienaganne. Nie można pozwolić sobie na błędy ortograficzne, interpunkcyjne, stylistyczne, czy gramatyczne. Niedopuszczalne są nawet literówki!

5. Interaktywność strony przyciąga uwagę użytkowników na dłużej. A kontakt z nimi można nawiązywać poprzez formularze, czaty, blog firmowy. Korzystanie z tych narzędzi dostępnych na stronie znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik na nią wróci.

Nie od dziś wiadomo, że obecność w sieci to podstawa funkcjonowania biznesu. Jeśli zatem chcesz zwiększać zasięg swojej oferty i pozyskiwać większą liczbę klientów, postaraj się wcielić w życie nasze rady. Pierwsze wrażenie jest ważne i można je zrobić tylko raz. Nie pozwól, by Twoja strona firmowa zaprzepaściła szansę na zbudowanie profesjonalnego i wiarygodnego pierwszego wrażenia.