19.06.2018 / Marketing internetowy

6 zalet e-mail marketingu

W dobie dominacji mediów społecznościowych e-mail marketing to wciąż jedno z najskuteczniejszych narzędzi sprzedażowych, jak również doskonała metoda dystrybucji contentu oraz potężne narzędzie umożliwiające dotarcie do użytkownika.

Marketerzy mają do dyspozycji wiele narzędzi umożliwiających budowanie relacji z klientami oraz wspieranie sprzedaży. Choć trendy szybko się zmieniają, rola e-mail marketingu wciąż jest znacząca. Wykorzystanie tej formy komunikacji może przynieść wiele wymiernych korzyści w porównaniu z innymi narzędziami. W związku z tym warto uwzględnić wiadomości e-mailowe w swoim planie marketingowym, gdyż dają one wiele korzyści, które mogą poprawić ogólną sprzedaż i zaangażowanie użytkowników przy bardzo niskich kosztach ogólnych, jak również przy bardzo ograniczonej ilość czasu.

Nie taki e-mail straszny…

Choć e-maile reklamowe często kojarzone są z niechcianym spamem, który zapycha nasze skrzynki, to jak wynika z badań przeprowadzonych przez SARE, jest to najchętniej akceptowana przez internautów forma rozpowszechniania przekazu reklamowego. Aż 90% użytkowników sieci przyznaje, że subskrybuje różnego rodzaju treści. Najczęściej dotyczą one newsów z danej branży, nowości, promocji oraz zniżek w sklepach internetowych. Dzięki narzędziom pozwalającym na dokładne targetowanie, personalizację wiadomości i tworzenie atrakcyjnej wizualnie szaty graficznej, skuteczność tej formy kontaktu na linii firma – użytkownik jest bardzo wysoka. Jeśli strategia e-mail marketingowa jest dobrze skonstruowana i z punktu widzenia adresata jest trafna i atrakcyjna, to stanowi potężne i skuteczne narzędzie w budowaniu mocnej pozycji marki na rynku oraz pozytywnych relacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami firmy.

Zalety e-mail marketingu

O skuteczności kampanii wykorzystujących e-maile decyduje wiele czynników. Oto główne zalety tej formy komunikacji:

1. Mierzalność – stosując e-mail marketing można śledzić takie wskaźniki jak ilość kliknięć, kto z adresatów otworzył wiadomość lub kto zrezygnował z subskrypcji. Mając dostęp do tych informacji można szczegółowo monitorować skuteczność wysyłanych wiadomości oraz proces komunikacji z poszczególnymi klientami. Dzięki temu możliwe jest dokładne sprawdzanie, jakie efekty przynosi kampania i jak można ją ulepszyć.

2. Szybkość – nie wymagające dużej ilości czasu przygotowanie wiadomości oraz błyskawiczne dotarcie maila do użytkownika pozwala na szybkie reagowanie i wysyłanie wiadomości w czasie rzeczywistym, dzięki czemu ich treści są aktualne w momencie, kiedy adresat takiej wiadomości ją odczytuje. Można to wykorzystać m.in. do przesyłania personalizowanych e-maili ze specjalną ofertą z okazji urodzin.

3. Skuteczne CTA – marketing e-mailowy jest świetnym narzędziem wspierającym zakupy impulsywne. Dzięki zachęcającemu wezwaniu do działania i linkowi prowadzącemu bezpośrednio do kasy, wiadomości e-mailowe są doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży.

4. Dopasowanie grupy odbiorców – segmentacja bazy użytkowników umożliwia wysyłanie bardzo dopasowanych wiadomości do konkretnej grupy odbiorców kampanii marketingowych, co przyczynia się do zwiększenia konwersji sprzedaży ze względu na to, że przekaz jest odpowiednio dostosowany do odbiorcy.

5. Budowanie relacji – e-mail marketing umożliwia skuteczne zachęcenie nowych klientów do skorzystania z oferty, jak również pozwala zatrzymać starszych klientów. W związku z tym stanowi doskonałe narzędzie wspierające budowę zaufania i wzmacniania lojalności klientów oraz utrzymywania dobrych relacji z nimi.

6. Niski koszt – mimo że skompletowanie bazy adresowej i zarządzanie nią wiąże się z pewnymi kosztami, to stosowanie e-mail marketingu jest stosunkowo tanim rozwiązaniem, które stanowi doskonałą inwestycję dla firmy czy sklepu internetowego.

Odpowiednie wykorzystanie drogi elektronicznej w procesie komunikacji marketingowej może w znaczący sposób przyczynić się do zwiększenia liczby odwiedzin na stronach i w konsekwencji wzrostu sprzedaży. Narzędzie to warto jednak stosować z umiarem, unikając nachalności, bo odbiorca może w pewnym momencie poczuć się przytłoczony nadmiarem informacji.