Czy Twoja firma potrzebuje strony WWW?

By 7 października 2015 Artykuły No Comments

startup-photosRaport przeprowadzony przez agencję We Are Social szacuje, że obecnie ponad 3,01 mld ludzi posiada dostęp do Internetu. Stanowi to ponad 42% wszystkich ludzi na świecie. Każdy przedsiębiorca powinien zatem zdawać sobie sprawę z tego, że wśród tych 3 miliardów ludzi znajdują się jego potencjalni klienci. Czy wiesz, jak zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty?

1. Daj się znaleźć

Obecnie większość osób poszukujących różnych informacji, a w tym wiadomości o firmach, usługach i produktach, kieruje swoje kroki w stronę Internetu. Jeśli nie posiadasz strony firmowej, Twój potencjalny klient trafi do konkurenta, którego firma będzie lepiej widoczna w sieci.

Strona internetowa to wizytówka firmy, oferowanych usług i produktów. To skuteczny sposób na zaspokojenie potrzeb informacyjnych klientów, ponieważ mogą dzięki niemu zgromadzić potrzebne wiadomości bez konieczności wychodzenia z domu.

2. Bądź rozpoznawalny

Obecność firmy w sieci to już nie nowość, a obowiązek. Ale obowiązkiem jest też profesjonalny wygląd strony internetowej i jej użyteczność. Tylko prawidłowo wykonana strona internetowa może przekonać potencjalnych klientów do tego, że firma jest profesjonalnym kontrahentem, a jej usługi i produkty są najwyższej jakości.

3. Bliskość jest ważna

Strona internetowa to droga do bezpośredniego kontaktu z klientem. To pod jej adresem znajdzie on informacje o firmie, aktualności z jej życia, informacje o produktach, usługach, a także bieżące promocje. Dzięki temu firma może wychodzić naprzeciw potrzebom klienta, przy jednoczesnym ciągłym uświadamianiu go o swoim istnieniu.

4. Baza danych

Internauci wchodzą na firmową stronę w konkretnym celu, dlatego powinni tam znajdować to, czego szukają. Zatem strona internetowa powinna być zaprojektowana tak, by zatrzymywała uwagę użytkownika na dłużej, zachęcając go też do jej ponownego odwiedzenia.

Strona internetowa firmy może być też doskonałym narzędziem do zbierania danych od potencjalnych klientów. Można to robić za pomocą np. formularzy kontaktowych, ankiet, zapisów do newslettera. Dzięki zebranym w ten sposób danym przedsiębiorca może później kontaktować się z odwiedzającymi jego stronę. Dane te mogą też służyć jako podmiot analiz, dokonywanych w celu lepszego targetowania oferty firmy.

5. Wzrost sprzedaży

Dobrze prowadzone, skuteczne działania kreujące wizerunek firmy w Internecie, a w tym stworzenie profesjonalnej strony internetowej mogą mieć bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe firmy. Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym, że jeśli nie ma go w Internecie, to klienci go nie znajdą. A jeśli klienci nie trafią do firmy, to nic też tam nie kupią.

Jak widać, firmowa strona internetowa to wizytówka, która powinna być spójna z wizją przedsiębiorstwa, jego strategią oraz celem. Samo tworzenie strony dla potrzeb biznesowych wymaga czasu i nakładu pracy, ale jeśli zostanie ona dobrze wykonana, przedsiębiorca może spodziewać się zwrotu inwestycji w zwielokrotnionym wymiarze.