Czym jest i na czym polega technika: Pozycjonowania szerokiego?

By 20 stycznia 2016 Artykuły No Comments

Czym jest i na czym polega technika: Pozycjonowania szerokiego?

Pozycjonowanie szerokie jest techniką promocji strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Sprawdza się ona najlepiej w przypadku rozbudowanych serwisów gdzie pojawia się duża ilość treści, np. blogi, strony z artykułami/ogłoszeniami, sklepy internetowe.

Główną zaletą tego rozwiązania jest skupianie się na zwiększeniu liczby słów kluczowych na jakie pojawia się strona w naturalnych wynikach wyszukiwania, zachowując przy tym możliwie największy współczynnik liczby słów kluczowych w TOP 10 (na pierwszej stronie wyników). W przypadku pozycjonowania strony na wybrane słowa kluczowe może dojść do sytuacji w której pomija się istotne dla biznesu frazy.

Przykładem może być sklep z odzieżą ciążową. Wybrane słowa kluczowe dotyczą jedynie ogólnej oferty sklepu i produktów sprzedawanych przez cały rok. Natomiast ubrania sezonowe, np. płaszcze ciążowe na zimę lub kurtki są pomijane w działaniach pozycjonerskich. Jest to błąd ponieważ w sezonie zimowym zapytania prowadzące do produktów z tej kategorii mogłyby generować największe przychody.

Pozycjonowanie szerokie nie wymaga wybrania konkretnych słów kluczowych na których będziemy się skupiać. Należy jednak stale monitorować widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Oczywiście można wybrać kilka słów kluczowych dla naszej strony i pozycjonować się również na nie.

widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania - semstorm

Powyższy wykres obrazuje zmianę liczby słów kluczowych prowadzących do przykładowej strony internetowej. Zauważalny jest wzrost z miesiąca na miesiąc, jak również okresy stagnacji kiedy fraz pozostaje bez zmian. Do analizy widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.pl służyć może narzędzie – SEMSTORM.

Warto tu również zwrócić uwagę na wspomnianą liczbę słów kluczowych znajdujących się w TOP 10 wyników wyszukiwania, czyli na pierwszej stronie Google. Za pomocą wspomnianego narzędzia możemy sprawdzić wartość procentową takich fraz.

procentowa liczba słów kluczowych w top 10 naturalnych wyników wyszukiwania google - semstorm

Analogicznie im większa liczba słów kluczowych prowadzących do strony oraz współczynnik ich występowania w TOP 10 wyników, tym lepiej dla strony. Przekłada się to między innymi na ruch z naturalnych wyników wyszukiwania. Jako że ruch pochodzi od użytkowników zainteresowanych naszą stroną lub ofertą, istnieje duże prawdopodobieństwo realizacji założonego celu biznesowego.

Podstawą pozycjonowania szerokiego jest dobra i przemyślana optymalizacja strony internetowej. Zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów, ale również naciskiem na odpowiednie linkowanie wewnętrzne celem lepszego przekazania „mocy” na głębiej zagnieżdżone w strukturze podstrony. Kolejnym aspektem jest przemyślana i odpowiednio dobrana technika linkbuildingu (pozyskiwania linków przychodzących do strony), która pozwoli umocnić stronę w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.