Zrealizuj swoje cele sprzedażowe za pomocą sklepu internetowego

By 21 października 2015 Artykuły No Comments

Archivo base

Handel detaliczny w Polsce przenosi się do Internetu. Badania wskazują na rosnącą tendencję zakupów internetowych, a sami sprzedawcy upatrują w tym procesie szansę na rozwój swojego biznesu. Aby to osiągnąć potrzebują jednak profesjonalnego i funkcjonalnego sklepu internetowego.

Posiadanie sklepu internetowego nie wystarczy

Każdy przedsiębiorca otwiera firmę po to, by na niej zarobić. To oczywiste. Tak samo dzieje się w przypadku sklepów internetowych, a jak wiadomo, w tym przypadku do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego potrzebni są kupujący. Jak ich zatem przyciągnąć do naszej wirtualnej sklepowej witryny?

Zadbaj o wygląd i funkcjonalność strony

Pisaliśmy już o tym, jakie cechy powinna posiadać profesjonalna strona firmowa – zasady te dotyczą również sklepów www. Sklep internetowy to również strona firmowa, dlatego jego wygląd musi być czytelny dla odbiorcy.

A co jest najważniejsze w sklepie? Produkty! Dlatego należy zadbać o to, by ich przedstawienie na stronie było intuicyjne i przejrzyste. Sprzedając ubrania powinieneś skupić się na rozbudowanej galerii zdjęć produktów, a w przypadku sprzętu elektronicznego – na czytelnych i jasnych opisach. Ważne jest też, by klienci szybko mogli odnaleźć aktualne promocje, nowości produktowe, bestsellery, itp.

Myśl jak kupujący

Wychodź naprzeciw potrzebom swoich klientów. Stosuj up selling, czyli sprzedaż dodatkową. Polega ona na tym, że klient wybiera produkt ze średniej półki cenowej. W trakcie przeglądania przez niego oferty pokaż mu droższy towar lepszej jakości. Ważna jest też metoda cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa – w tym przypadku oferuj dodatki do wybranego produktu, np. skórzany pasek do butów, czy pokrowiec do telefonu. Bądź jak sprzedawca w sklepie stacjonarnym – obserwuj wybory klienta i proponuj dodatkowe towary.

Co jeszcze jest ważne? Prosty proces zakupowy – łatwo dostępny koszyk, prostota w poruszaniu się po kolejnych etapach transakcji, jasność finalizacji zakupu. Szybko przekonasz się, że profesjonalny wygląd sklepu oraz dostęp do treści szukanych przez klientów podniesie Twoją pozycję na tle konkurencji.

Pokaż, że słuchasz klientów

Klienci lubią być doceniani i to nie tylko w postaci bonów czy rabatów. Umieść w swoim sklepie możliwość wyrażania opinii oraz oceniania produktów. Dzięki temu zaangażujesz osoby, które już coś u ciebie kupiły do powrotu na stronę sklepu, a nowym pokażesz, że masz lojalnych i zadowolonych klientów. Jeśli klienci nie są jednak skorzy do dzielenia się swoim zdaniem po zakupach, możesz przesłać im maila z podziękowaniem za udaną transakcję i prośbą o opinię. One wspaniale wpłyną na budowanie silnego sklepu internetowego.

Sprzedaj się!

W większości branż w jakich prowadzona jest sprzedaż internetowa istnieje duża konkurencja. Dlatego ważna jest reklama twojego sklepu, by potencjalni kupujący mając do wyboru długą listę sklepów wybrali twój. Jeśli nie wiesz, jakich metod promocji sklepu użyć, udaj się do profesjonalnej agencji interaktywnej, która wypromuje twoją działalność byś mógł zacząć zarabiać. Zobacz co dla ciebie przygotowaliśmy – http://www.moonbite.pl/oferta/#marketing.

Pamiętaj – dobry sklep internetowy to sklep, w którym dobrze czują się klienci. Dbaj o nich, a osiągniesz swoje cele sprzedażowe.