Dodano 13 lutego 2020 w kategorii: Technologie informatyczne

Integracje z zewnętrznymi narzędziami: jak zwiększyć efektywność funkcjonowania sklepu internetowego?

Sprawne funkcjonowanie sklepu internetowego zapewniają liczne moduły i zintegrowane narzędzia, które są odpowiedzialne za przetwarzanie poszczególnych procesów. Właściwe integracje umożliwiają automatyzację etapów realizacji zamówień, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzenia danych i zmian w systemie.

System ERP

Jedną z najważniejszych integracji w sklepie internetowym jest system zarządzania. Z reguły system ERP posiada dużo więcej funkcjonalności, oprócz procesów sprzedażowych, natomiast pozwala na stworzenie modułów indywidualnie dla sklepu internetowego.

Oprócz tego system posiada ogólną bazę danych, która obejmuje wszystkie aspekty działalności firmy, dzięki czemu jakakolwiek zmiana w jednym module prowadzi do aktualizacji informacji w innym. Zapewnia to sprawne funkcjonowanie całej firmy oraz płynny przebieg wszystkich procesów.

Dowiedz się więcej: System ERP

System ERP – dlaczego warto?

1. System ERP pozwala eliminować ryzyko popełnienia błędu podczas zarządzania danymi klienta oraz procesami wewnątrz firmy.

2. Dzięki implementacji systemu ułatwia się zarządzanie finansami firmy, co z kolei ma wpływ na planowanie budżetu oraz zmniejszenie kosztów utrzymania.

3. System ERP łączy w jednym oprogramowaniu wszystkie procesy, przez co ich monitorowanie staje się bardziej efektywne, a poszukiwanie danych – szybsze.

4. Automatyzacja procesów pozwala na sprawniejszą realizację zamówień, zwiększając zadowolenie klientów. Oprócz tego system ERP poprawia jakość obsługi klienta, ponieważ pracownicy są w stanie szybciej zareagować na zapytanie.

Hurtownie

Obecnie dość rzadko spotykane są sklepy internetowe, które oferują tylko i wyłącznie asortyment własnej produkcji. W przeciwnym wypadku sklep musi podjąć współpracę z hurtownią i dostawcami, którzy zapewniają stały asortyment. Dzięki integracji z hurtowniami sprzedawcy otrzymują informacje o towarach (materiał, cenę, opis, markę producenta) oraz mogą automatycznie dodawać wybrane produkty do swojej oferty. 

Podczas realizacji naszych projektów najczęściej spotykaliśmy się z potrzebą integracji sklepu internetowego z Subiekt GT, Optima XL oraz REIM, które ułatwiają współpracę nie tylko z hurtowniami, ale również innymi zewnętrznymi podmiotami, np. biurem rachunkowym.

Hurtownie - dlaczego warto?

1. Integracja z hurtownią pozwala automatycznie aktualizować informacje o produktach (w tym dostępność), dzięki czemu pojawia się dużo mniej problemów z zamówieniami.

2. Hurtownia przekazuje do sklepu internetowego pakiet danych, który mieści w sobie nie tylko opisy, ale również zdjęcia produktów, dzięki czemu firma nie ponosi dodatkowych kosztów organizacji sesji zdjęciowej.

3. System zarządzania sklepem mając dostęp do cen hurtowych może automatycznie zmieniać cenę widoczną dla użytkowników z uwzględnieniem narzuconej marży na określone kategorie produktów.

4. Dzięki integracji z hurtownią sprzedawca otrzymuje dostęp do bazy produktów oraz ma możliwość łatwego dodania nowych artykułów i nawet całych kategorii do swojej oferty.

Marketplace

Sprzedaż online odbywa się nie tylko w obrębie pojedynczych sklepów internetowych. Serwisy typu marketplace pozwalają użytkownikom przeglądać wiele produktów na raz, porównując oferty różnych sprzedawców. Allegro i Ceneo są najpopularniejszymi portalami, gdzie internauci zaczynają poszukiwanie produktów. Popularność zaczynają zyskiwać również Zakupy Google, które przedstawiają produkty bezpośrednio w wyszukiwarce.

Zaistnienie w zewnętrznych serwisach wymaga dodania oferty poszczególnych produktów, co może być czasochłonne. Natomiast odpowiednie integracje umożliwiają udostępnienie asortymentu za pomocą jednego kliknięcia.

Marketplace - dlaczego warto?

1. Dzięki integracji z zewnętrznymi serwisami możliwe jest automatyczne dodawanie ofert wraz ze wszystkimi danymi produktu, pozwalając uniknąć tworzenia pojedynczych ogłoszeń sprzedażowych.

2. Jeden system zarządzania sprzedażą pozwala na natychmiastową aktualizację informacji, zawartych w ofercie, przez co użytkownicy zawsze mają dostęp do danych, które odpowiadają rzeczywistemu stanowi.

3. Integracja z zewnętrznymi serwisami pomaga zwiększyć liczbę użytkowników, którzy zapoznają się z ofertą sklepu internetowego oraz zdecydują się na zakup.

Systemy księgowe

Żadna firma nie może funkcjonować bez odpowiedniego mechanizmu otrzymywania opłat, opłacania faktur i planowania budżetu. Integracja sklepu internetowego z systemem rachunkowym pozwala na efektywne monitorowanie obiegu pieniężnego w firmie, co dotyczy nie tylko sprzedaży, ale również wynagrodzenia pracowników oraz innych kosztów utrzymania przedsiębiorstwa.

Systemy księgowe - dlaczego warto?

1.  Integracja systemu zarządzania sklepem z systemem księgowym pozwala na analizowanie finansów firmy biorąc pod uwagę wszystkie aspekty jej działalności. Umożliwia to również efektywne wykorzystanie środków oraz ułatwia raportowanie.

2. System księgowy daje możliwość połączenia informacji o zamówieniach, zwrotach i reklamacjach wraz z innymi danymi związanymi z funkcjonowaniem sklepu, pozwalając na automatyczne generowanie faktur i potwierdzeń płatności.

Firmy kurierskie

O ile sklep internetowy nie oferuje produktów cyfrowych, powinien współpracować z firmami kurierskimi w celu dostarczenia towarów. Korzystanie z usług kurierskich pozwala zwiększyć komfort realizacji zamówienia zarówno dla klienta, jak i sprzedawcy. Aczkolwiek integracja systemu z firmą kurierską powoduje, że wysyłka odbywa się jeszcze szybciej i sprawniej.

Firmy kurierskie - dlaczego warto?

1. Dostępność danych wewnątrz jednego systemu zmniejsza ryzyko popełnienia błędu podczas ręcznego przepisywania danych dotyczących zamówienia.

2. Integracja z zewnętrznymi narzędziami umożliwia nawiązanie współpracy z kilkoma firmami kurierskimi, tym samym zwiększając liczbę dostępnych dla użytkowników opcji dostawy.

3. Dzięki integracji wszystkie informacje odnośnie zamówienia są przechowywane wewnątrz jednego systemu, ułatwiając zarządzanie magazynem oraz zgłoszeniami klientów.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o realizowanych przez nas projektów?
Skontaktuj się jeżeli potrzebujesz pomocy
Zadzwoń do jednego z naszych specjalistów lub wyślij wiadomość za pomocą formularza kontaktowego.
@csrf
Imię i nazwisko
Adres e-mail
Treść wiadomości