6 lutego, 2020
Interaktywne elementy na stronie a uwaga klientów. Zobacz jak to robimy.
Codziennie w Internecie pojawia się około pół miliona nowych stron internetowych. Rosnąca liczba portali powoduje, że internauci mają więcej opcji oraz szybciej opuszczają witryny w poszukiwaniu innego źródła informacji.
Zachęcenie użytkowników do odwiedzenia strony jest trudnym zadaniem, lecz zatrzymanie ich uwagi na dłużej zależy od dużo większej liczby czynników. Według statystyk średnio około 49% internautów opuszcza stronę internetową nie dokonując żadnej czynności. Oznacza to, że użytkownik nie był wystarczająco zainteresowany, aby przejść na inne podstrony czy wejść w jakąkolwiek interakcję ze stroną.
Prawda jest taka, że mnóstwo użytkowników jest mało aktywnych. Niektórzy tylko przewijają witrynę w poszukiwaniu potrzebnej informacji i wychodzą w ciągu kilku sekund zanim jeszcze zobaczą pop-up z zachęceniem do zapisania się do newslettera. Aby zatrzymać wzrok użytkowników firmy opracowują niezwykłe projekty graficzne oraz ciekawe funkcjonalności, które w ten czy inny sposób reagują na “obecność” odwiedzającego.
Interaktywne elementy są dość interesującym dla internautów komponentem strony internetowej. Przemieszczające się wraz z myszką fragmenty przyciągają uwagę oraz zachęcają do dalszych interakcji ze stroną. Oprócz tego interaktywne elementy dla przeciętnego użytkownika przypominają animacje, które wydają się trudne do stworzenia i zaprogramowania.
Elementy, którymi odbiorcy mogą “kierować” za pomocą myszki, mogą być opracowane w różnych postaciach. Na witrynie internetowej stowarzyszenia Bitwa pod Komarowem zaprojektowaliśmy interaktywne komponenty, które nadają zdjęciom jeszcze większej dramatyczności. Elementy graficzne poruszają się wraz z myszką, dzięki czemu efekt animacji jest zauważalny od razu po wejściu na stronę.
Innym przykładem zastosowania interaktywnych elementów jest menu. Zmiana grafiki lub koloru elementów nawigacji podczas interakcji z użytkownikiem jest dość często spotykanym rozwiązaniem na stronach internetowych. Dla kancelarii Absolutio zastosowaliśmy zdjęcia w tle, które zmieniają się w zależności od wybranej kategorii. Dzięki takim interaktywnym elementom, użytkownicy zwracają większą uwagę na te elementy, które firma chce wyeksponować, np. swoje usługi.
Z racji tego, że interaktywne elementy są blisko związane z zachowaniem internautów, bardzo często spotykane jest zaprojektowanie oryginalnego kursora na stronie internetowej. Interakcje, wywoływane poruszaniem myszki tworzą efekt animacji, pobudzając zainteresowanie nieaktywnych użytkowników.
Zastosowanie interaktywnych elementów dodaje stronie internetowej interesujący akcent, który powoduje, że użytkownicy chętniej wchodzą w interakcje z witryną. W wyniku tego zwiększa się prawdopodobieństwo, że odwiedzający zostanie klientem. Co więcej, zwiększają się również statystyki strony, które z kolei mają duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce.
Zobacz podobne wpisy
Darmowa konsultacja